Jul

Jul
Jul

torsdag den 1. december 2011

1. Dec.



Ja sådan startede min datter og min morgen altså, og min datter elsker det. Hanegals dejlige kyllingepølser og røræg. Faren havde fri idag, og han er slet ikke til sådan noget om morgen.

Jeg vil forsøge, at skrive hver dag her i julen, hvad der er de små glæder og hvad der giver godt humør. Der er nok i hverdagen fortiden, der kunne få en på dårlige tanker for bare at nævne finanskrisen, men jeg vil øve mig her i december på, at lægge fokus et andet sted.
Håber det kan smitte af på andre der læser med.
Jeg har lige så travlt, som alle mulige andre arbejende forældre, så jeg må lægge lidt ekstra på hvor jeg kan for også at gøre lidt ud af jule. Ikke kun overfor min datter.

På vej til arbejde nød jeg en rigtig SMUK solopgang, der desværre ikke varede særlig længe.

Senere på arbejdede biksede jeg lige en juledekoration sammen, med et kalenderlys, så vi også havde lidt julehygge på arbejdet. Jeg fandt en underskål til en plante, havde lys, mos, lidt gran og ler med hjemmefra. Vupti så var der en juledekoration. Jeg havde gemt to små nisser fra en der havde en juledekoration med sidste år, og så var den helt klar.

På jobbet fik vi atvide at vi havde fået den gateway vi havde ansøgt kommunen om, og det jo bare skønt når det benarbejde man laver giver pote.

Her til aften har vi fået frikadeller og der lavede jeg en kæmpe potion, så jeg også havde nogle at putte i fryseren til kommende julefrokoster. Det jo herligt når folk tror man har lavet det hele til en julefrokost og man kan sige" ja det har jeg, men hen over jule". Det gælder jo om at fordele arbejdet så man hygger sig med det og ikke bliver sur og træt.

Om lidt skal vi se om julekalenderen er noget, den nye altså. Nu har vi i hvert år i 16 år siddet og set julekalenderen sammen hver dag, mon den stadig holder....lad os se.



Hov her har min datter da været ude og pynte op, hvor herligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar