Jul

Jul
Jul

fredag den 23. december 2011

23.dec fantastisk dag,flere af dem tak


Så det dagen før dagen!
Morgen startede usædvanlig stille og rolig. Datteren har haft ferie i en hel ugen og lå vel og boblede, og manden boblede, han havde lusket sig til at møde senere. Så der sad jeg, for en gang skyld helt alene og spiste morgenmad og hørte radio, som vi altid gør om morgen.
Morgenmaden stod på havregrød med kanel, pære og rosiner. Dertil den oblikatoriske grønne te.
Jeg hyggede så med at læse de sidste julekort, der var dumpet ind af døren til julemusik i radioen.


Så skulle der pakkes til en sidste arbejdsdag, der også ville være anderledes idag.
I disse finanskrisetider tror jeg ikke det var faldet i god jord overfor bestyrelsen, at jeg inviterede personalet på julefrokost i byen. Men det kan ikke slå mig ud, så vi har alle idag mebragt lidt godt til et sammenskuds lille julefrokost. Mit bidrag ligger her i form af rugbrød, pumpernikkelbrødet jeg bagte forleden,smør og hjemmelavet karrysalt med kylling. Ja så var der også en lille stabel små gaver til personalet.
Men først skulle der arbejdes lidt, og der var flere gode ting, der faldt på plads, lige her på den sidste arbejdsdag inden jul.
Så var jeg ude at gå med mit faste fredagsstavgangshold. Vi hyggede også med at snakke jul, mad, drømme, traditioner osv. Kaffepausen indeholdt konfekt og småkager i dagens anledning, fra en af deltagerne mums.
Tilbage igen hyggede vi 6 mennesker med julefrokost. Jeg var så heldig at alle kunne komme, både min kollega, min nye visevært, min lejerchef, en frivillig medarbejder og en der er der i virksomhedspraktik.
Det var en god beslutning vi havde taget der, meget bedre end ingen ting. Vi fik sagt god jul til hinanden på en god måde inden ferien.
Nu troede jeg det hårde kom, for jeg skulle hjem og hente datteren, der skulle ud og gøre rendt på mit job, som hun fast gør.
Da jeg kom hjem havde hun gjort hele hytten ren, det var lige til at få tåre i øjene af.
Fordi jeg har haft så travlt så travlt på jobbet her på det sidste, så havde jeg tænkt at jeg aldrig nåede det hele. Det havde jeg heller ikke gjort uden hendes hjælp, og nu skulle hun ud og gøre mere rendt, så nu hjalp jeg hende. Noget for noget.

Jeg har lånt to julekrimier af min kollega. Det det bedste min mand ved, er at jeg kobler helt af med en god krimi på sofaen...og jeg hygger  jo også. Er den spændende så får han igen mad i julen, har jeg sagt.

Risengrøden er kogt og flæskestegen taget ud af fryseren. Om lidt vil jeg hygge mig med hjemmelavet glögg

Sammenlagt en rigtig god dag og hvad var det nu lige der gjor det. Var det min rolige morgenstund, var det som stjernerne og planeterne lige står i dag, var det min indstilling til dagen, var det en særlig god tilbagemelding jeg fik idag ? måske en sammenblanding.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar