Jul

Jul
Jul

mandag den 12. december 2011

12.dec


Kender I det at gå og glo ind i folks stuer om vinteren?
Ja når jeg kommer hjem i denne mørke juletid, så det altså mørk. Idag regnede det også. Så da jeg skulle ud at lufte hunden ved 16.30 tiden var det bælmørkt, da jeg bor ude på landet.
Men da jeg gik der og sjoskede ned at vejen og gerne ville finde det positive i det, så  tog jeg mig selv i at glo ind af folks vinduer. Jeg gik og hyggede mig med at se juletræer, travle folk osv. Der gik jeg selv i mørket med en hundesnor i den ene hånd og en lommelygte i den anden. Så jeg kunne andvarere en bil om at vi var på vejen, hvis der kom en.
Jeg kom i tanke om, at jeg også elskede denne hemmelige spionleg da jeg var barn. Da var det på vej hjem i toget inde fra København og hjem til Husum, det tog cirka en halv time. Imens sad jeg der og talte juletrær med lys på(sådan et måtte jeg ikke selv få) eller jeg forstillede mig hvad de forskellige mennesker lavede derinde i stuerne.
Nu gik jeg og gjor det samme som voksen.
Jeg nød også lysudsmykningerne i form af lysende juletræer, julestjerne, hele træer, og rundt om husene.
Fotoet ovenover er fra forleden i Roskilde, men herude på landet, kan man dårligt se vejen når man lufter hunden.
Men helt hyggeligt blev denne hundeluftertur, som jeg først havde tænkt på som noget jeg bestemt ikke gad.


1 kommentar:

  1. hvor hyggeligt! Jeg elsker også at kigge ind af vinduer tihi.
    I london gik jeg en tur om aftenen i et fancy neighbourbood og gloede ind af vinduerne på dyre lysekroner, megalange reoler med bøger på og masser af malerier-vi taler om vægge tapetseret med rammer ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar