Jul

Jul
Jul

søndag den 6. maj 2012

2.dag i London




På min fire dages tur til London var anden dagen en være drille dag, men den endte rigtigt godt.
Allerede på første dag var det begyndt at regne om eftermiddagen og næste dag regnede det lige fra morgenstunden og stor set det meste af dagen. Der var lige nogle enkelte ophold i regnen.
Det øverste foto viser Kensington gardens i regnvejr, men der var flot lige her med masser af blomster. Foråret havde været igang længe herovre. Det var her jeg skulle have ledt efter Peter Pan statuen og ikke i Hydepark, som jeg gjord. En af mine barndoms helte.

Videre på vejen så vi denne overdrevede Pub.Engelske pubber har det altså med at have en masse grønne planter uden på, men denne var da helt vild.
Derefter tog vi til Portobello road marked i Notting Hill. Det har jeg desværre ikke fotos af, fordi det regnede så meget. Men det er et kæmpe område med boder og butikker, som har åbent om lørdagen. De første boder var meget med loppefund og så bliver det mere og mere blandet. Der var sort af mennesker og det værste var at dem gik med paraplyer og var ved at stikke øjne ud på alle os andre der ikke havde. Jeg tror der ville være noget mere hyggeligt i bedre vejr.

På grund af regnen lavede vi om i vores planer og tog til British museum of natural history, så kunne vi da gå derind i tørvejr. Det var et sted vi havde planlagt til næste dag. Min datter havde fornylig været der og sagt at det var super flot og lige noget for mig.
Men men men da vi nåede frem var der en kø så lang, som var det til Effiltårnet i Paris. Det gad vi ikke. Det var det samme ved Imperial college of science and technology. Alle englands 7. millioner borgere og turister mente de skulle på museeum i regnvejret den dag.
Vi endte på et gratis museeum , der hed Victoria and Albert museum, der kunne vi komme ind.


Her et foto fra museet. Det var et museeum med kunst. De fleste museer er gratis i London, hvis du skal der til engang.
Det også super billigt at spise ude derovre.Der gjor vi med alle måltider. Denne dag spiste vi sen frokost på et indisk spisested, og vi fik hver et helt fad med ris i midten og seks små skåle rundt om med alt muligt forskellige sammenkogte retter og brød til. Jeg drak en underlig juice, der ligede en filur med ananas og granatæble og det kostede os hver 30 danske kroner, det faktisk helt vildt.



Herover er Tines kaffe kage, for det var et must at hun skulle vise mig sit kagespisested. Min veninde rejser ofte til London på forlænget weekend og var min private guide. Er du gal nogle kæmpekagestykker man fik, cirka 1/4 del kage. Det kostede vel også 15 kr cirka for kagen og 9 kr for en kop kaffe, det ville aldrig gå i København. Jeg selv valgte en hindbær chokoladekage og var mæt i mange timer efter.



Som om vi ikke havde fået marked nok tog vi nu til endnu et marked jeg har glemt hvad hedder. Det var med disignere der er på vej op.
Det var mere hyggeligt, overdækket og bare hallen det forgik i var flot. Her var også noget teater og gøjl. Måske hed det convent garden.
Men er du til markeder så er London nok lige noget for dig.

Dagen sluttede fantastisk af i Teater Majestys, hvor vi skulle se "Phantom of the opara", bare teateret var flot i sig selv indvendigt. Stemningen var god, folk råbte op, ligesom deres politikere.
Det sjove var da vi stod og ventede på at komme ind med vores regn slaskede hår og regntøj, blandt almindeligt udsende mennesker og festklædte kvinder i stiletter, der var lidt af hvert.
Teaterstykker, der allerede har kørt i mindst 20 år kan jeg kun anbefale, det helt fantastiske kulisser og deres sange er helt fantastisk. Und dig selv en musical når du er i London.
Se selv:









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar