Jul

Jul
Jul

lørdag den 14. juli 2012

Doreens citronmåne

Hvad gør man når regnen vælter ned udenfor, nærmest som skybrud. Man bager sin første citronmåne-og det var hvad jeg gjor.

Jeg elsker alt for tiden med citron. Cool mint te, lemonade og kager med citron. Bare duften gør mig glad.

Opskrift:

125g smør
200g sukker
Mases sammen med en varm hånd, så det bliver samlet.
3 æg puttes i og lidt vanilie(ægtevanilie uden sukker) og det hele piskes luftigt sammen med en elpisker.
Reven skal af 1,5 citron og saften af en citron puttes i.
125g hvedemel blandes let i.

Dejen puttes i en tærtekageform og puttes i ovnen på 200grader. Kagen bages til den er godt gylden og der ikke hænger dej ved når du stikker i kagen med en kniv.

Nu afkøles den.
Efter afkøling kan putte glasur på, hvor du har udskiftet vandet med citronsaft.



Kagen smagte skønt friskt og tror den vil holde sig frisk et par dage, hvis den får lov at holde så længe.
En ganske nem kage at bage. Flere citronmåne opskrifter på nette indeholder mandelesssens eller marcipan, men det kan min datter ikke tåle. Så min udgave er for dem, der ikke tåle nødder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar