Jul

Jul
Jul

tirsdag den 26. juli 2011

Min müsli opskrift.


Som jeg har fortalt tidligere( under morgenmads forslag), så spiser jeg altid müsli ovenpå mine smoothies. Dem spiser jeg nemlig med ske, så syntes jeg de mættere mere. Mine smoothies er så heller ikke så flydende.

Opskriften:
4dl grovvalsede havregryn
1dl solsikkefrø
og 1dl kokos(de større stykker, der kan købes som chips)
Ristes let på panden, men ikke så meget at de ødelægger de værdifulde olier inde i frøene og flagerne.
Panden flyttes fra varmen og en halv dl sesamfrø tilsættes og rister lidt med.
Imens det stadigt er varmt tilsættes 3 spsk koldpresset kokosolie. Lad det smelte.
Nu tilsættes en spskf. god kanel og en spskf. fedtfattig god kakao.
En lille pose tørrede tranebær og en lille pose tørrede blåbær.
En dl rosiner.
1/2dl knuste raw kakaonibs.
Det hele blandes sammen og står og tørrer og puttes så på glas.

Der er med vilje ikke noget sukker eller honning i.

Da min datter også spiser müsli er der ikke nødder i, dem putter jeg så selv på, når jeg spiser min smoothie.




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar