Jul

Jul
Jul

søndag den 22. april 2012

Mindfulness og kur


Et stykke fra hvor jeg bor, står denne gamle eltransformer station. Jeg syntes det lidt herligt med sådanne gamle ting, som mange nok ikke tænker over. Der nok ikke mange tilbage i Danmark og en dag er denne vel også revet ned. Men rent symbolsk satte jeg billede ind, for jeg er startet på min Mindfulness instruktør uddannelse. Det er noget jeg har snakket om i to år snart og nu skulle det være kunne jeg mærke. Enten nu eller aldrig. Mindfulness handler også om energi og tranformation af energi. Jeg har været på min første uddannelsesdag og det tegner godt.Underviseren lyder rigtig dygtig og jeg er på hold med 13 andre spændende mennesker. Har længe haft brug for at komme ud og blive inspireret af andre mennesker. På selve dagen havde vi tre meditationer og som hjemmeopgave skal vi hver dag skrive vores humør ned og lave en meditation på min 10 minutter.
Det nyt for mig alt det her med at meditere, troede faktisk jeg var bedre til det, men det kommer nok.Det jo en træning.Det svære er at fastholde min opmærksomhed på f.eks iagtageren, hvis det er det meditationen omhandler. Jeg har også fået læsestof for, og hygger mig for en gang skyld med at læse fagbøger uden at føle det som en sur pligt. Næste gang skal vi lave yoga det jeg lidt spændt på. Jeg har prøvet lidt forskelligt og laver jo hver morgen de her "Fem tibetanere". Jeg øver mig også hver dag i dybe vejrtrækninger for har det med at trække vejret alt for overfladisk og bliver så mere træt.
Så det mit råd til alle jer der læser med, husk hver dag at tage nogle dybe vejrtrækninger. Det er ilt til alle dine celler.
Jeg kan mærke at det her vil blive godt for mig i mit job som leder, til når jeg bliver stresset eller for at undgå at blive det. Jeg glæder mig også til at undervise i det.
Søen herunder udtrykker bare ordet mindfulness syntes jeg og det at gå ud og plukket en buket blomster kan nemt henstille en i en meditativ tilstand, der er dejlig beroligende, prøv det.






Så er anden uge overstået i min "10 år yngre på 10 uger kur", og det er jo ganske underligt ikke at spise noget med sukker. Det faktisk sådan at min morgensmoothie er det mest søde på hele dagen, så den har jeg set frem til hver dag. Det underligt så mange steder, der er sukker i når du køber nogle madvare. Steder hvor det slet ikke behøver at være der.
Jeg har haft en del luft i maven, da jeg nu spiser flere grønsager end jeg plejer, selvom jeg nok alligevel ligger over gennemsnittet.
I den kommene uge skal jeg forsætte med at smide ting ud der indeholder stivelse, sukker, og light produkter osv
Jeg har ikke kunne undgå helt hvide boller og muffins, da jeg er blevet budt det på besøg og jeg selv ved at jeg bliver skuffet hvis folk ikke smager på det jeg har stået og bagt. Så det bare om at nyde det så når det er.
Til gengæld har jeg selv bagt disse skønne glutenfri knækbrød. Opskriften er i "Kernesund øko familie".

Jeg skal også teste, hvor godt det går med mine daglige toiletbesøg. Ja, er de ikke regelmæssige vil man blive opfodret til at indtage mælkesyregæret grønsager, og andet i den stil. Eller indtage et kosttilskud med nogle gode enzymer til at støtte op om det. Det betyder så meget for ens helbred, humør, vægt og hud om man har en god afførring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar