Jul

Jul
Jul

onsdag den 4. april 2012

Skønne skønne violer


Sådan ser 100 violer ud. Jeg skal bruge dem til at lave viollikør.Om en uge skal der 100 hovder mere i. Likøren er ikke så kendt i Danmark.


En vaniliestang skulle der også i.Når der så er gået 2 uger med 100 violhovder, hver uge i vodka eller klar brøndum, så skal jeg lave en sukkerlage der skal i.
En lilla farve kan man lave af at presse saften ud af nogle blåbær og putte i. Koncentratet kan hældes ud over ost eller isdesserter.Den kan også blandes med andet alkohold, f.eks i bunden af klare vine med brus i. Jeg har aldrig prøvet at lave det før så jeg er ret spædt.


De er også bare smukke i naturen. Men syntes det svært at finde nogle, der bare dufter intens af violer, de fleste dufter ikke særligt meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar