Jul

Jul
Jul

søndag den 15. april 2012

Skal til 2. uge af "10 år yngre på 10 uger" kuren


Her er så en af retteren fra den uge jeg lige har været igennem. Fyldig tomatsuppe, med topping af rejer og persille.
Det går nemt nok, første uge har været let nok. Der var jo ikke noget jeg ikke MÅTTE spise, mere noget jeg godt måtte spise mere af, f.eks tomat, derfor denne tomatsuppe.
Jeg har nu alligevel tabt 1kg, men der tror jeg mest er fordi jeg har sørget for at få motion hver dag i form af gåture på en time, stavgang og årets første cykeltur.
Hver morgen har jeg også lavet mavebøjninger og "De fem tibetanere".
Jeg sørger også for at spise oftere, for at holde mit blodsukker stabilt, cirka hver 3 time. En lille ting formiddag og eftermiddag imellem hovedmåltiderne gør, at jeg ikke går sukkerkold.
Konklusion:Har det fint nok, har fået lidt mere energi.
Jeg har tænkt mig at give mig selv en lille "gulerod" hver uge. Denne gang tror jeg lige jeg går hen og får rettet øjenbryn med voks(det tager ikke lang tid og holder altså noget længere).

2.uge
Kræver noget mere af mig. Faktisk vil forfatteren have, at jeg finder en affaldssæk til alt sukker, honning, kunstigt sukker, is, kager, saftevand osv Det skal udskiftes med tørrede frugt som figner, dadler, abrikos, rosiner og rodfrugter osv
Når der er gjort så skal alt mel ud, der er sigtet, så der kun er groft mel tilbage.Det grove med skaldele og kim er mere noget kroppen genkender og kan bruge til noget. Det samme gælder pasta osv kun fuldkornsprodukter.
I den kommende uge skal jeg starte hver morgen med en smoothie, og sørge for at få protein til frokost og aften.

Jeg skal også begynde at tage et kromtilskud, til de tre store hovedmåltider(det holder blodsukkeret stabilt og gør at man ikke for sukkertrang). Har før taget dem og ved de hjælper. Lige disse har jeg bestilt hjem fra udlandet, da de ikke findes i denne form i DK.

Fiskeolie hører til de sunde fedtstoffer og er så godt for vores hjerne, hele familien tager dem i forvejen. Ikke alle fiskeolie mærker er gode, denne er testet som en af de bedste. Du får ingen fiskebøvs.

Hørfrøolie, er godt i smoothie og over salat.Vores kroppe skriger efter omega 3 især, 6 og 9.En billig måde, at få hørfrøolie på er, at have en kaffekværn og knuse nogle frø heri og putte dem i sin smoothie eller over grød osv Bruger det i forvejen. Husk at opbevar det i køleskab ellers bliver det harsk og derved giftigt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar