Jul

Jul
Jul

lørdag den 22. oktober 2011

Københavntur-Tovehallerne, loppemarked og Kastellet.


Vi måtte en tur ind til København og nyde den i sin efterårsdragt.

Det første vi måtte ind og se var Torvehallerne, hvilket jeg længe har ville.
Men desværre var der fyldt med mennesker, sådan en efterårsferiedag. Så en anden dag må jeg derind på en hverdags formiddag, og nyde det noget mere. Priserne var skuppet lidt i vejret, men hvis det er den turistatraktion det så ud til, så det jo godt nok. Det var flot og med mange spændende ting og lækkerier.
Kan kun anbefale at man tager ind og ser det.
Men jeg kunne nu også tænke tilbage på stemningen på det gamle grøntorv, hvor de forskellige sælgere stod og råbte om kap om priserne. Husker mange gange min mor handlede der, da jeg var barn og jeg var lidt bange for de der råbende grøntsælgere. I de nye torvehaller er der ikke nogle af de gamle grønthandlere, der har råd at stå med en bod, gad vide hvor de er blevet af? 



Her er nogle af stemningsbillerne fra torvehallerne.





Rart at se at der var flere steder med noget sundt, og økologisk.....og så selvfølgelig de populære Agnes Popcakes, på fotoet lige her over.

Godt var det at kommen udenfor fri for skubben og masen, især lidt hårdt når man prøver at tage nogle billeder.

Til vores glæde var der loppemarked udenfor, noget vi alle tre syntes er hyggeligt.








Efter at have spist en lille varme wokret hos Hoopes, lod vi datteren gå rundt lidt selv og shoppe, og vi andre gik ud fra centrum, fordi der var så mange mennesker.
Vi gik nemlig ud til Kastellet på Østerbro, for at gå en dejlig tur der.










På vej tilbage til vores datter, så jeg dette lille fantastiske bindingsværkshus igennem en port i Bredgade. Det er nok flere 100 år gammelt, og man kunne se at det var forskånet fra at blive revet ned, måske det fredet ?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar