Jul

Jul
Jul

lørdag den 28. september 2013

Køleskabs pop up grød

 
Ja! det kalder jeg den altså og super sund er den. Andre kalder den Chiagrød eller køleskabsgrød osv., kært barn har mange navne.
Chiafrø er super sunde, du kan læse om dem her:
Men opskriften går på, at lægge 2 spsk. chiafrø i blød natten over i en dåse kokosmælk, og lidt vanilje.

 
I nattens løb popper frøen op og suger meget af mælken, så det sådan en fast masse om morgen. Nogen spiser den sådan, andre blander nogle moste bær i og andre igen putter både nogle spsk. skyr eller andet syrnet mælkeprodukt i og mosede bær. Husk det kun cirka 1/4 dl af frøkokosmassen du blander op med skyr, så du har til cirka 3 dage. Det okay syntes jeg når man tænker på at chiafrøene er ret dyre.

 
Jeg gjord det sidste. Det vil sige at jeg ikke lige havde nogle friske bær så jeg brugte 2 spsk. syltetøj(af den gode slags uden for meget sukker).
Derpå dryssede jeg lidt müesli og så havde jeg et velsmagende nemt morgenmåltid.

1 kommentar:

  1. WOW, ser sørme godt ud. flotte billeder og gode indlæg! jeg er fan!

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar