Jul

Jul
Jul

tirsdag den 22. januar 2013

Glutenfri Grønsagstærte

 
Ja glutenfri er den for der er ikke brugt mel af nogen art til tærtebunden. Se selv:
 
Bunden
1,5 dl brune ris koges i 3 dl vand til risene har optaget alt vandet.
De kogte ris blandes med et løg, der har stegt lidt på en pande med 30 g olivenolie og 1 tskf. karry.
Derefter kommes der et æg i blandingen og denne masse fordeles i bunden af et smurt tærtefad.


 
Fyldet.
1 squash, 3 styks blegselleri blade, 1/2 pakke  champignon, et løg og 2 revende gulerødder svitses på en pande i noget olie. Drys med salt og peber.
 
 
Låg.
1 æg, 2 spskf. glutenfri mel,1 1/4dl creme Fraice blandes og fordeles oven på tærten og til sidst drysses der reven ost over.
 
Bages i ovnen på 200 grader i 30-40 min
 
Tærten er god til vegetarer og som tilbehør til kød.
Opskriften har jeg fra min mor, der tit lavede den før i tiden, sidst jeg var vegetar og kom på besøg.
Jeg ved ikke hvor hun har den fra? Men jeg ved at alle spiste af den vegetarer som kødspisere.
 
 
Jeg vil slutte af med et kik ud over min mark fra min stald.



 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar