Jul

Jul
Jul

torsdag den 10. januar 2013

Min første vegetar uge


Første uge (som startede tirsdag den. 1. januar for mit vedkommende), som vegetar gik sådan nogenlunde her. Ikke speciel sund, bare vegetarisk, tabte mig dog et kg. Da jeg ikke havde de store lagere af ting i køkkenskabe og fryser har det også bræg af det. For det meste står der morgenmad, frokst og aftensmad. Men jeg kan meget nemt også få lyst til en formiddagsmad eller en eftermiddagsting:
 

Uge 1.

Tirsdag

En hjemmebagt bolle med ost og syltetøj og te

2 købe mad pandekager med en kartoffelmos rest, lidt rød peber, lidt dressing og reven peberrod.

Kransekagerest og te.

Flødekatofler, købe falafler og grøn salat.

Onsdag

2 styks. hjemmebagt franskbrød med ost og syltetøj og te.

Rest katoffelmos med to købe falafler og et styks. hjemmebagt rugbrød med falaflel og majonæse

Kransekage rest og te

Vegetarisk lasagne med salat

Torsdag

Müsli med æble og soyamælk og te

En skive franskbrød med ost

2 skiver hjemmebagt rugbrød med nøddepostej

Lasagne rest og salat

En skive franskbrød med nutella og te

Fredag

Havregrød med æble og rosiner og te

1 styks franskbrød

Lasange rest

1 styks franskbrød med te

4 styks rugbrødsmadder(gad ikke lave aftensmad)

En med frugtpålæg

2 med nøddepostej

En med hvidløgssmelteost

Lørdag

Havregrød med æble og en rest kirsebærsovs

En rugbrødsskive med nøddepostej

4 skiver rugbrød 2 med Tatex(bønnepostej),1 med frugtpålæg,1 med hvidløgssmelteost

Bønnefrikadeller, katoffelmos og persillesovs

Chokolade og te

Søndag

Müsli med nøddemælk og te

Spejlæg med en avokado

Kop chokolade

Bønnefrikadeller med salat

 

 

 

 

5 kommentarer:

  1. Lækkert og inspirerende med en ugeplan. laver du selv grøntfrikadellerne?
    :-)) Lisbeth

    SvarSlet
  2. God idé med vegetarmad. Håber du bliver fan!
    Hvis du savner inspiration, så kig her: www.kodfrifredag.dk
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Tak, ja dem laver jeg selv.
    og
    Hej Kirsten
    Er allerede fan :-) har skam kikket på din side :-)
    Kh Doreen

    SvarSlet
  4. Hej Doreen. Hvor er det spændende du spiser vegetarmad lige nu. Det gør jeg også selv pt så jeg kiggede lige forbi :-)
    Kh. Marianne (fra kernesund-damerne)

    SvarSlet
  5. ej hvor sjovt søde Marianne.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar