Jul

Jul
Jul

lørdag den 11. august 2012

Mine egne tomater


Her er en af MINE EGNE tomater. Wau! hvor er den flot, hvis jeg selv skal sige det. Første år med drivhus og jeg kan se, at det går meget bedre end frilandstomater, der altid endte med bare at være grønne. Næ, i et drivhus får man også farve på.


Her kan I se, hvor frodigt, der er i drivhuset lige nu. Argurken er færdig og klippet af, for bladene så ud til at have noget skimmel på sig. Men tomater får så småt farve på nu nu. Der både cherry, bøf, Roma, Gemeni osv Hvor er det sjovt! Man skal dog ikke sammenligne de tomater man bare kan købe i supermarked( ikke særligt dyre), med dem her. Dem du selv har købt som små, plantet, vandet, gødet, nippet blade af, bundet op osv. Om det er besværet værd økonomisk tror jeg desværre ikke, men der er altså et eller andet over ens egne, der ikke er blevet sprøjtet med et eller andet mærkeligt.



Vi endte med at dele tomaten til frokost, mig og min mand. Lidt morsomt men vi ville begge to smage den første. Min frokost bestod idag af en halvt tomat, og nogle agurk stænger, et stykke rugbrød og torskerognsmusse.

Torskerogsmussen er fra bogen "Spis din mave flad", den kommer I nok til at høre mere om. Men nu har jeg prøvet, at spist efter den i 6 dage og tabt 2 kg, så hvis det virker(og det ser det ud til) så fortæller jeg om det. Mange ville nok tænke," er hun tosset?, er hun ved at tabe sig?Det kan jeg godt forstå, hvis man tænker. Får jeg har normale tykkelse ben og arme og røv, og så er der bare lige den her mave. Der er også gang i mavebøjninger osv. Men vil heller påstå, at det er en en kur der flytter fedtet fra maven og ikke som sådan en slankekur, for der giver jeg jer ret,  der måtte tænke, at jeg er  helt tosset. Men det viser sig, at det der skal til i en periode og for nogle kvinder resten af livet. Er at spise langsomme kulhydrater og en lav mængde kulhydrat. Til gengæld er det godt med de rigtige fedtstoffer advokado, nødder og olivenolie osv

Torskerognsmusse
en dåse torskerogn
en halv reven cougette
et halvt reven æble
3 spskf. kvak
3 spskf. maio
1 spskf kapers
en tskf. karry
salt/peber



1 kommentar:

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar