Jul

Jul
Jul

tirsdag den 5. juni 2012

En god start på dagen og konkurence

Her er min skønne morgenmad. En kop grøn the og en Ribs smoothie.

Ribssmoothie:
En banan(helst godt moden)
3 spskf. hørfrø olie
En skefuld sunworrie protein pulver(med vanilie smag)
En lille skefuld hybenpulver
50g frosne ribs( Irma har dem)
Cirka 2 dl soyamælk med vanilie

Det hele blendes og spises med ske, drysset med müsli og gojibær.

Til hverdag gør jeg meget for at få en god start på dagen, da det smitter af på hele dagen og humøret i familien. Hvordan dagen forløber.
En gang gik jeg på gudindeskolen og her var en af øvelserne, at vi finde noget alenetid hver dag. Fordi denne alene tid er noget vi alle har brug for, for at få ro og finde ind til os selv. Et sted vi slapper af(pause) eller gør noget vi har lyst til(kreativt). Ikke pligt men hygge og opladning af ens batterier.
Jeg fandt ud af, at jeg hele døgnet var omringet af forskellige familiemedlemmer, venner eller kollegaer og havde slet ingen alene tid.
Derfor har jeg siden på hverdage stået op hver dag kl.5.30 istedet for kl.6.00, som ville være rigeligt.
I den halve time har jeg nogle gange brugt på at lave yoga eller gymnastik, lige nu bruger jeg det på en meditation.
Derefter går jeg i bad og nyder det så mindfulness jeg kan.
Så vækker jeg familien, og laver morgenmad til dem imens de går i bad og får tøj på.
Jeg laver atid noget sundt og ret meget morgen mad til mig selv, det med i om jeg får en god dag. Jeg altid super sulten om morgen.
Forsøger altid, at spise lidt morgenmad både med datteren eller/og manden.
Lige få snakket lidt om f.eks dagens planer.
Radioen er blevet slukket når det min datter og jeg, så der den ro.
Så skal kattene fodres og hunden lidt ud og gå og så er det afsted på jobbet.

Hvordan starter du din morgen?

Jeg går med tanker om en snarlig konkurence i anledning af at min blog fylder 1 år i næste uge. Så følg med du får snart forklaret, hvordan du kan være med og hvad du kan vinde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar