Jul

Jul
Jul

søndag den 7. august 2011

Lav en wellnessdag


En gang arbejede jeg i en kort periode med en mand fra Irak. Han spurgte mig en dag "Doreen hvor mange timer går du i bad og hvor tit?", jeg var ved at falde bagover og råbte "Timer"!!!!.
Jeg fortalte ham at jeg cirka brugte et kvarter, hver dag på det. Så var han ved at falde bagover.
Det viste sig at kvinderne i hans hjemland bruge flere timer, en gang om ugen og så var det også det hele der blev plejet. De smurte olie ind i hinandens hår osv. Det lød jo gangske hyggeligt.

Jeg holder især af at give mig selv lidt forkælelse engang imellem, noget jeg er blevet lidt bedre til at huske.
Særligt efter en lang arbejdsdag eller uge.
Her er mit forslag, som måske kan give inspiration.

At gå i spa kan godt være lidt dyrt, at gøre alt for tit, men man kan jo lave sin egen wellness dag der hjemme.

Man skal huske at, have tid nok og ingen dårlig samvittighed over det man laver. Man kan tænde sterinlys på badeværelset bare for at skabe stemning. Måske dryppe et par dråber æterisk olie i sterinlyset, så der også kan dufte godt.
Det bedste er hvis jeg også har været ude at løbe først.

Jeg prøver altid at finde produkter uden for mange eller slet inden parabener og alt det skidt.

Først bruger jeg en peelig til ansigtet, min kommer fra denne skønne skønhedssalon:
http://www.elisabethgierus.com/shop/frontpage.html, hvor jeg en gang har fået lavet en ansigtsbehandlig, som jeg havde fået i gave af min mor. Jeg har også haft min datter der to gange til behanling. Det er et smukt sted, med smukke mennesker, hvor man føler sig godt behandlet og med gode rene produkter.
http://www.elisabethgierus.com/shop/herbal-face-exfoliator-197p.html Peelingen er lavet med bitte små knuste abrikoskerner, der let renser ansigtet for døde hudceller.

Derefter putter jeg en muddermaske på, der sidder i 10 minutter, denne gang har jeg valgt at bruge:
http://www.naturoghelse.dk/shop/steiney-mineralmaske-6122p.html den indeholder vulkansk aske. Den er lidt svær, at rense af huden bagefter. Der er også mange masker du selv kan lave af hvad du  har i køkkenet eller med ting du plukker i naturen.

Så var det en tur i bad. Efter hårvask og balsam, var det skønt af skrubbe hele kroppen med:
http://www.naturoghelse.dk/shop/brown-sugar-body-3218p.html Huden får da skrubbet alle de døde hudceller af og bliver både blødere og glattere at se og røre ved. Kroppen behøver denne dag ikke at blive smurt ind i nogen bodylotion, da der ligger en fin olieret overflade på ens hud og giver fugt nok.

Ansigtet sluttede af med af få en af mine ynglings dagcrem:
http://www.med24.dk/hudpleje/ansigtscreme/alle-hudtyper/caviar-fibroactiv-cream-silk-protein-50ml/product_info.php/cPath/50_76_659/products_id/2214
Måske syntes du nogle af produkterne er dyre, men der er til mange gange.
Det vigtigste er jo i bund og grund at man finder de produkter, der passer bedst til den hud vi hver især har, det jo meget individuelt.

Her sluttede min forkælelse sidst. Men det kunne have forsat med, eller have været:
1. Et fodbad med Epsonsalt, ordne negle, og lakere negle.
2. Have fingerneglene i vand med lidt olie og citronsaft og så ordne dem, måske lakere dem.
3. Gå med håret pakket ind i en hårkur.
osv

Måske du har nogle flere forslag du kan skrive til mig, så vi kan inspirer hinanden til at føle os som nogle gudiner(guder) engang imellem.
Skriv også gerne hvis du kender til nogle lækre økologiske hudplejeprodukter uden paraben osv

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en dag at blive smurt ind i chokolade eller få varme lavasten lagt på min krop.
Hvad drømmer du om?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar