Jul

Jul
Jul

lørdag den 20. oktober 2012

Rundetårn og om at lytte ved bordene

Igår var jeg på" mor og datter" Københaver tur, i det skønne efterårsvejr, hvor det slet ikke var koldt, men nærmere sensommervejr.
 
 
Vi valgte at gå på Ris Raz og spise. Det ikke så dyrt og du kan bare gå op og hente lige så meget mad du vil. Det er vegetarisk alt sammen og retter fra omkring middelhavs landene(f.eks skønne falafler). Man har det dejligt bagefter føler sig ikke helt proppet af mad, selvom man har spist meget. Jeg tog ikke noget foto af maden for det var bare svært at få det se flot ud. Men det smager forrygende.
Derefter gik vi i rundetårn, det var mange år siden for mig og kunne være sjovt at fotografere deroppe fra.
Hvornår har du sidst været i rundetårn? 
 
 
På vej op måtte jeg lige ind og se det rum man kan leje til evens, går nemlig og brygger på at arrangere noget spirituelt derinde. Det var et skønt rum.
Fotoet ovenover er på vej op til tårnet.
 

 
 
En efterårsfarvet Konges have set fra Runde tårn.
 
Oppe morede vi os over om vi kunne alle kirkerne og hvad vi ellers kunne få øje på og nød udsigten.
Elsker når jeg er på shopping med min datter, at snige et kulturelt indslag ind.
 
Efter noget shopping, gik jeg kaffekold og vi ledte efter et sted hvor der ikke var en masse efterårsferiebesøgende.
Vi endte på Tante te på Vesterbro. Jeg har været her før, her er bare så hyggeligt.
 

Kan kun anbegale Tante te, hvis du vil have noget der smager hjemmelavet/bagt.
Jeg fik en latte med en scones og datteren chokolade med en croissante.
Ved nabobordet sagde en kvinde at hun tit drak "grøn karamel" om aften, hvis hun havde lyst til noget sødt. Sidder ikke normalt og lytter men kunne ikke undgå at høre det. Jeg gik derefter op og fandt den på hylden og lugtede til den "å my god", den lugtede godt.(I tante te, har de duftprøver af alle deres teér). Så jeg måtte købe 100g med hjem og prøve og jo den er god....godt jeg lyttede og blev inspireret...;-)


Så gik det hjemad.



 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar