Jul

Jul
Jul

lørdag den 29. september 2012

Blommesyltetøj på hjertebrød


Så skal jeg have reddet de sidste blommer fra at falde ned, rådne, blive spist af hvepse eller revne på grund af regn.

 
I min have er der flere forskellige blommer. De øverste er Viktorieblommer, og nedenunder er der nogle, der bare vokser vildt i mit hegn, måske en slags sveskeblommer. Jeg har lavet syltetøj af begge slags. De blev ret forskellige og de vilde havde faktisk mest smag.
Jeg gjor det på den dovne og måske lettelse måde. Ud med stenene, lidt vand i gryden, blommerne i, og lidt vanilie. Når det har kogt et stykke tid hælder jeg syltesukker i. Denne gang prøvede jeg en økologisk syltesukker fra Irma. På pakken står der hvordan man gør.


Fik lavet flere glas, så måske er der også nogle der kan bruges til gaver.


Idag har jeg også bagt hjerte grydebrød.Det er det der berømte brød, der er mange blogger der har skrevet om. Det er også godt. Dejen laver du dagen før og så hæver det natten over. Det der er særligt er, at det bliver bagt i en gryde med låg på i ovnen. Opskriften kan du fine HER

 
De to ting til sammen var himmelsk.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar