Jul

Jul
Jul

søndag den 18. marts 2012

Utterslevmose, som turforslag


Idag var vi inde og besøge min storebror og svigerinde, der bor lige ud til Utterslevmose.
Mosen i byen ville nogle vel sige.
Mosen ligger med Brønshøj,Tingbjerg, og Kbh.NV omkring sig
Så vi var jo tæt på min gamle bydel Brønshøj, derfor vi var alle lidt "høje" af at være på hjemmebane.
Efter en dejlig frokost gik vi en tur i Utterslevmose. Mosen rummer rigtig mange grågæs på denne årstid. Gæs der parrer sig og danner par, så der er en skrappen. Ude mit i den meget store mose, som Harreskovvejen kører lige igennem ligger der en ø. En rigtig fugle ø, for der er en stor mågekoloni midt ude på øjen og i en stor omkreds fra mosen kan du høre mågernes skrig.





Der er en del legepladser rundt om mosen i tilknytning til stien, der går hele vejen rundt.
Så et godt sted at cykle hen med småbørn, der så kan lege lidt.
Der er utrolig mange løbere, der benytter sig af at kondiløbe rundt i mosen.
Selv har jeg cyklet der med mine forældre da jeg var barn, og senere igen som voksen. Da jeg flyttede tilbage til Brønshøj, som 28 årig og stiftede familie.
Her har vi gået med vores datter i klapvogn, og senere hunden da den var hvalp og ikke måtte gå så langt, ja hvad har man ikke gjort af mærkelige ting.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar