Jul

Jul
Jul

lørdag den 10. marts 2012

Hygger med Paris i tankerne

Her er så en latte og en croissant. Latten er hjemmelavet og med havremælk. Den anden sprøde sag er fra en pose frosne, der skulle en gang i ovnen for at blive bagt.
Forleden var der en der srev om noget ligende på sin facebookvæg og åååå jeg fik hurtigt minder frem.
Fra sidste år i Paris. Når man åbnede vinduet ud mod gården om morgen så væltede denne duft af nybagte croissanter op til en. Nøj! man kunne komme hurtigt i bad og i tøjet.
Folk havde advaret mig mod, at i Paris fik man en tør bolle eller en croissant og en kop kaffe, det var det. Det gik jo ikke til mig, der helst skal have et ordenligt foder om morgen. Så da vi bestilte hotel, gik jeg selvfølgelig efter et sted, hvor der var bare lidt mere.
Dette sted var der en dame, der stod og bagte og arrangerede noget morgenmad , hver morgen.
Der var nybagte rundstykker, crossanter og noget, der minede om crossanter med chokolade i mums..., så var der corn flakes, frugt, mærkeligt skinke smørepålæg, syltetøj, nutella, ost og nogle meget sukkerholdige ymeragtige ting. Juice  og kaffe (nok også te).
Rigtig feriemorgenmad og slet ikke sådan noget jeg spiser i hverdagen måske i weekenden, derfor er det måske ekstra sjovt. Grunden til at jeg ikke spiser det i herdagen er at der ikke er nok gods i sådanne ting, de får højest mit blodsukker op at ringe. Normalt er jeg så sulten eller træt en time efter. Men sjovt nok ikke når jeg er nede i varmen og på ferie. Dernede guffede vi til vi ikke kunne mere, og måske planlagde vi en ny dag ved at kikke på kortet.
Så var det op på værelset og hente de vigtigste ting og så ud og gå igen en ny frisk og spændende dag i møde. Nej hvor jeg savner det.
Skal en dag selv prøve at bage nogle croissanter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar