Jul

Jul
Jul

søndag den 13. november 2011

Hjertegryde med verdens bedste brød.



Igår blev jeg den heldige ejer af en hjertegryde, jeg havde gået og kikket langt efter et stykke tid.
Mærket er et lækkert fransk mærke for køkkenudstyr i støbejern.
Dem der kender mig ved, hvor meget jeg selv hele tiden prøver at gå "hjertes vej" eller "følge min passion". Så jeg elsker hjerter, der kan minde mig om mit mål i livet.
Vi er så heldige ikke at bo så langt fra en outlett, hvor der også er en butik, med sådan noget lækre køkkenting, derfor er prisen noget billigere end normalt.
For prisen på det er lidt peberet, men når du har købt en gryde i dette mærke har du også købt en gryde med livstidsgarenti.
Nu har jeg i mange år kunne lide at lave mad og fra nu af vil jeg begynde at udskifte noget af det jeg har til dette, og endelig få mig noget ordenligt. For en måned siden brændte jeg en gammel gryde på til ukendelighed og så var det tid til en ny.
Igår var også dagen, hvor min mand syntes jeg skulle forkæles lidt, da jeg havde arbejdet lidt hårdt de sidste par uger. Han havde faktisk tænkt på at give mig en buket blomster, men da han så mig i denne butik, og jeg efter hans mening lignede en der var " in heaven", så besluttede han lige det måtte være denne gryde.
Grunden til, at jeg ønskede mig en af de her gryder var også at den skulle kunne gå i ovnen. Der er der ingen af mine der kan, de har alle gummiørerer, glaslåg osv.
Når man køber en gryde her, så kan man få en låg"dut" med i metal, der kan klare at komme i ovnen, så sådan en måtte vi lige have med.
Lørdag aften lavede jeg så dejen til verdens bedste brød, og stillede det i køleskabet til koldhævning. Næste morgen tog jeg det ud og lod det hæve to timer ved stuetempratur og så var det klar til at komme i ovnen.
At det kommer i en gryde med låg på gør at brødet bliver fantastisk, og holder sig godt i flere dage.
Opskriften på "verdens bedste brød" går verden rundt for tiden og findes på mange blogs.
Jeg må indrømme at det blev en FANTASTISK brød.
Her har du link til opskriften:
http://www.kvalimad.dk/opskrifter/verdens-bedste-broed

God fornøjelse!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar