Jul

Jul
Jul

torsdag den 24. november 2011

Eftermiddags snaks



For at mit blodsukker ikke skal suse op og ned så er jeg en, der skal holde godt øje med mine spisetider, og hellere spise flere små måltider end få store.
Jeg starter altid dagen med en ret stor omgang morgenmad. Nogle gange kan den holde mig mæt til frokost, andre gange må jeg have noget frugt og nødder ved 10.00-11.00 tiden, eller et stykke brød.
Så spiser jeg frokost og så er jeg indstillet sådan, at hvis jeg ikke spiser noget til eftermiddag inden jeg skal til at holde friaften , ja så har jeg det som om jeg kunne falde i søvn på vejen hjem.
Så i min taske har jeg næsten altid mit lille glas fyld med lidt hygge, som herover(et overlevelsesglas til en krisesituation).
På billedet er der gøde tørrede gojibær(super sunde), rosiner, mandler og nogle tørrede multebær. Nødder og mandler er gode,  til at stabilisere blodsukkeret, så det er godt at huske dem sammen med frugt eller rosiner.

3 kommentarer:

  1. Hvor køber man gojibær og multebær?

    SvarSlet
  2. hold da op hvor er det et godt fotografi du har fået øverst på din side.
    Fuldstændig enig med dig i morgenmad og snacks. Har set gojibær, men har ikke købt dem, for jeg er usikker på hvordan de bruges. Vil du også hælde dem i salater? og tørres, siger du ?
    det må jeg vist prøve.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Hej
    De kan købes i en lille pose hos en helsekost, de er dyre men mega sunde læs selv her:
    http://wellness-fitness.dk/kost/superfood/gojib%c3%a6r-hemmeligheden-bag-det-sunde.html
    Det samme med de tørrede multebær, de købes også hos helsekosten eller over nettet.

    MVH Doreen

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar