Jul

Jul
Jul

mandag den 1. april 2013

Reersø

 
 
Sidst, der var nogle forårsdage tog min mand, min hund og jeg til Reersø.
Vi har været der flere gange før, fordi vi syntes det er sådan et hyggeligt sted.
 
Halvøen Reersøhænger sammen med fastlandet med en lang tange, man kører ud af. Den ligger ved Storebælt mellem Korsør og Kalumborg.
Nogle af bygningerne på halvøen er fredede og helt tilbage fra 1700tallet. 
 
 
På øen bor en del kunstnere.
 
 
 

 
 

 





 
Nu det ikke nogen rigtig Reersøkat, den herover. For de er berømt for, at de ingen haler har på halvøen. Jeg så godt to, der løb efter hinanden over vejen....haleløse.

 
 
 

Reersø har en hyggelig lille havn, hvor der var ganske fredeligt denne dag. Ikke en vind og ikke en turist. Men begge dele skal nok komme. I havnen er der en færge, der sejler mellem Reersø og Havnsø, så turister kan komme fordi både af den vej og i bil af selve vejen derud.
Om sommeren står, der nogle gange en kvinde og sælger fantastisk smukke ravsmykker i havnen. Jeg har selv købt en ravugle af hende for nogle år siden.
Faktisk kikkede vi på hus her engang, for 10 år siden. Ja! gad vide hvordan en liv så havde udviklet sig så.


Lige inden du kører ind i byen er der et skilt til stranden. Det var så første gang vi så den.

 
 
Vi fandt ud af at der var en trampesti rundt om hele øen. Den skal vi helt klart prøve når det bliver bare lidt varmere.....så kommer vi igen Reersø.
 























4 kommentarer:

  1. Ja et dejligt sted. Kroen er også fantastisk.
    Vi er der også hver sommer.

    SvarSlet
  2. Det ser både hyggeligt og idyllisk ud :o)

    SvarSlet
  3. Kroen har vi ikke prøvet, det kunne være vi skulle det.
    Mvh Doreen

    SvarSlet
  4. Ser lækkert ud. Gode billeder og indtryk. Kroen serverer af og til også friturestegte ål, så der kommer vi altså ikke mere - desværre....:-(

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar