Jul

Jul
Jul

søndag den 24. februar 2013

Grød det nye sort

 
Grød er blevet utroligt populært igen. For bare et par år siden, var det noget man spiste i gamle dage eller gav babyer.
Men nu kan du f.eks. købe flere forskellige populære økologiske grødblandinger i Irma.
Eller du kan på cafeer på Nørrebro købe forskellige slags morgenmad, herunder grød.
Jeg syntes nu også, at det kan være rart her om vinteren, at få en skål grød.
Jeg tænker altså ikke kun på havregrød, det kan også være mange andre kornsorter.
Jeg syntes også det godt ikke, at lære sine børn, at når man får grød så skal der et halvt kg sukker ovenpå. Så jeg bruger lidt forskelligt, det kunne være rosiner, kanel, frugt i små tern, nødder og bær.
Skal grøden mætte længe iblander jeg ofte en spsk. olie. Det kan være koldpresset kokosolie, hørfrøolie eller olivenolie. 
Her har jeg lavet hirsegrød.
 
Opskrift:
Hirsegrød til 1 per.
1 dl hele hirse(lagt i blød natten over med 3dl vand)
Det koges næste morgen noget længere end havregrød cirka 10 min.
Jeg har drysset rosiner over og hældt lidt goji juice over(jeg købte min juice i Fakta).
Så det klar.
 


1 kommentar:

  1. Jeg elsker også grød - især når det spises fra BlåBlomst porcelæn :D

    - Anne

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar