Jul

Jul
Jul

lørdag den 10. september 2011

Famlie shopping i København


Dagens er fra vores familie shopping lørdag i København.
Vi startede dagen på Østerbro, hvor det var lang tid siden, at jeg havde kikket i den meget specielle butik Samarkand. Det er en butik, der ligger på Østerbrogade og har tøj fra Tibet( vil jeg tro det er). De har nogle fantastiske huer/hatte, som man kunne betegne som de smukkeste shamanpelshuer.



Længere ude af vejen ligger så min ynglinsk tøj butik, for tiden....Buch. Havde jeg en Pippi kuffert fuld af guldmønter købte jeg mig gerne fattig i deres tøj, og støvler.




Denne gang blev det kun til en hue." Lille Per" hue siger min datter, gudindehue med guld, glimmer og pels, siger jeg.


Videre gik det gående til København city, efter at min datter havde kikket på luksus second hand butikker.



Det bliver jo frokosttid på et tidspunkt og idag blev det brugt til en udenmærket design selv bagels.


Som blev indtaget i Botanisk have. Det var lang tid siden vi havde været der, her er den hyggeligt butik, der er i Botanisk have, her kan man købe frø, planter, postkort osv.





Teddy havde bestilt et håndlavet læderbælte inde i Babouche, som ligger inde ved Larsbjørns gade, tidligere kaldt "pisrenden". Det også en hel oplevelse at gå derind. En butik, med tøj fra andre lande, håndlavet kvalitet. De kendt for deres sko, som på skiltet, som jeg selv har prøvet at eje. Jeg tror jeg har haft hjemmesko købt herinde fra de sidste 10 år, de faktisk ikke til at slide op.



I Lars Bjørnsgade var der også nogle unge fyre, der trykkede den af. Billy Cros var der også, tiltrukket af rockmusikken, som jeg skal love for var høj.



På strøget var en anden gademusikker, der klarede det hele selv guitar mundharmonika og trommer.
I mens teenager datteren fik lov at shoppe lidt igennem et par timer, ja så hyggede vi os med musik, iskaffe, fotografering og solen.

1 kommentar:

  1. hej Doreen.
    De butikker kender jeg slet ikke - men nok værd at checke ud.
    Og Botanisk have - der må jeg hen igen. I 80'erne brugte jeg megen tid med at sidde og tegne og male der. Skønt sted.
    Skulle du/I komme ind til Kbh i løbet af de næste 14 dage, vil jeg anbefale jer at checke Albott i Strædet ud. De har ophørsudsalg, og har haft det sidsen marts. Men nu lukker de snart - tror det er her i slutningen af september. Jeg var der for 14 dage siden, og et par gange før det. Har købt de skønneste silketørklæder, små perlemor gafler, skønne skåle i kokus, en koralhalskæde etc. Ene fair-trade. Han tager selv ud og køber i Cambodia og omegn, og kan vist nærmest gøre rede for hver enkelt lille ting. Sidst jeg var der havde han 40%.
    Han har en del store ting - figurer, nogle af dem temmeligt ladede, vil jeg mene. Så det er den ægte vare.
    Synd at han må lukke.
    Han virker også rigtig deprimeret over det (i skrivende stund bliver jeg lidt ærgerlig over, at jeg ikke tog billeder. Så kunne jeg skrive om ham/butikken i min blog. Men nu bliver det i stedet som kommentar i din).
    Butikken hedder som sagt Albott og er i strædet (paralelstræde til Strøget. Tror det hedder kompagnistræde). han har også en hjemmeside. Tror det er www.albott.dk .
    hilsen Mona
    dqpage.blogspot.com

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når i skriver en kommentar